måndag 28 maj 2012

Först ut; UNDERBARA Malin

Jag har ju 4 helt underbara ungar varav dom två äldsta inte får ta så stor del av bloggen av den enkla anledning att jag tycker att dom börjar bli lite för stora och har rätt till lite mer privatliv än dom två små! =)
Nu tänkte jag dock ge dom en liten stund i rampljuset alla fyra så vi får väl se hur lång tid det kommer att ta mig att skriva detta inlägg klart! =) Idag är det den 28 maj och har jag tur blir det även samma datum för publicering av alla 4 men vi får väl se hur det går med den saken! Jag tänkte att jag nog göra ett inlägg för dom var för att inte något ska försvinna eftersom att jag är ganska säker på att jag inte kommer att kunna göra alla 4 ungar nu på en gång! =P

Först ut blir av naturliga skäl min äldsta dotter Malin! 
Malin föddes i Hammerfest, Norge och fick redan från början sitt namn Malin Sofia! Hon har fått sitt andra förnamn av sin gudmor "Siia" och det är en tradition som även följt resten av min döttrar.
Malin var en underbar tjej redan från start och flyttade hem till Sverige med sin mamma redan som pytteliten bäbis. Hon var en månad gammal när vi flyttade hem och anlände till Piteå dagen efter min årskulls studentbal! =)
Malin har alltid varit en glad och sprallig tjej, alltid haft en massa skinn på näsan med en förmåga att surra så man blir smått förvirrad! =P
En egenskap många anser hon ärvt av sin mor! (förstår inte riktigt vad folk menar när dom säger så) =) 
Hennes bästa egenskaper är att hon är så otroligt snäll, mysig och hjälpsam! Det finns nog inte mycket Malin säger nej till när man ber henne om hjälp! Hon klagar aldrig när hon får ("måste") hjälpa till med sina småsyskon! <3 Hon är kort och gott den bästa storasyster som finns!
Hennes sämre egenskaper är väl kanske att hon är lite (läs: MYCKET) slarvig men jag gissar att det också är nåt som kommer att räta till sig med åldern som det gjort för hennes mamma eller så är det ju nåt hon får leva med in i vuxenlivet. Då är det ju som tur var inte något jag måste leva med längre, åtminstone inte i samma utsträckning. =P
Hon är helt underbart duktig på att sjunga och har en sån imponerade orädsla för att stå på scen framför en MASSA folk och sjunga! Jag ska försöka leta reda på något klipp så att ni får höra! =) Även där är hon ibland lite slarvig med att träna men hoppas att även det ger sig så småningom! =)
Malin är helt enkelt UNDERBAR! Hon är så älskad av hennes familj och hon är en varm människa som jag, hennes pappa Tomas, lillebror Noel, lillasyster Lo och lillasyster Milou längtar att få lära känna under resten av vårt liv! <3

Malin 14 år


Underbara ÄLSKADE Malin!




1 kommentar: