söndag 22 februari 2009

Välformulerat

Ofta när jag ligger och ska sova, som nu tex, så kommer jag på ganska välformulerade saker att skriva i min blogg men allt är som bortblåst på morgonen. Tänkte att jag skule testa med att kliva upp att skriva lite om vad jag tänker på för att se om det skulle bli lättare att somna sen.

Finns det något som är värre än att inte ha något man vill göra menar visst finns det saker man borde göra men inte mycket man vill. Har varit lite dött på "scrapfronten" på sista tiden och det tror jag mest beror på att det är så besvärligt att ta fram alla grejer för att plocka bort allt igen nån timme senare. Att lämna grejerna framme är uteslutet eftersom att jag tyvärr inte har ett eget rum för ändamålet utan belägrar hela köket dvs köksbordet med tillhörande 6 stolar, HELA köksbänken, golvet och delar av vardagsrummet så som sagt det tar lite plats. Skulle tycka det var helt underbart att ha ett rum bara för mitt pyssel så att jag kunde låta allt ligga framme och gå dit när andan faller på. Nu är det ofta så att jag slutar ut det för att jag först måste bära fram allt och sen veta att alt ska bort igen om en stund.

NU tog det nog slut med vettiga formuleringar och det tog hela 5 minuter att komponera detta och jag skriver inte fort, speciellt inte den här tiden på dygnet. Nu får vi se om det funkar att somna eller om jag måste återkomma på en stund igen.

*Amor vincit omnia*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar