torsdag 12 februari 2009

Gud och dinosaurier

Jag har verkligen försökt detta med facebook men jag fixar det inte! Jag brukar inte var så trög när det gäller såna grejer men när det gäller den comunityn, eller hur det nu stavas, så blir vi bara ovänner. Gillar inte alls upplägget på den sidan, utan tycker bara att den är helt uppåt väggarna. Jag brukar normalt be om hjälp när det är något jag inte kan men det tänker jag då inte alls göra nu. Jag bojkottar härmed facebook och är väl förmodligen ensam i världen om det men det struntar jag i!

Jag håller på att se alla avsnitt av Friends och jag måste ju bara säga att jag saknar verkligen den serien för den kan göra en riktigt glad. 10 säsonger tar ett tag att plöja sig igenom men det tar sig för nu är jag på säsong 6. Mycket intressant för dom som som läser min blogg.

Nu till mina senaste funderingar, som jag inte tagit reda på svaret än, vem uppfann glasögonen och hur tillverkas egentligen glasen?

Nästa knepiga grej var Noels fundering om varför dinosaurier inte längre finns. Självklart vet jag savret på den frågan men hur i hela världen förklarar man det för en som är sju år. Svaret blev ungefär så här: "Jo du förstår att det var en jättestor sten som föll ner från rymden och landade på jorden och precis där den landade började det att brinna så dom djur som fanns där dog av värmen och sen blev det ett jättetjockt moln som täckte hela himlen och gjorde att solen inte kunde lysa på jorde och då blev det is överalls och alla djur dog" ganska nära sanningen eller var tror ni? Han verkade då nöjd.
Malins fråga blev lite mer knepig och den löd: "Mamma, finns Gud?" Ja, hmm vad svarar man då? Hon fick nog inte fullt så utförligt svar på sin fråga som Noel fick utan det hon fick till svar löd: "hmm, jag vet faktiskt inte"
En fråga till alla människor: Kan man veta om Gud finns? menar att en präst anser ju säkert det men vet gör han ju inte egentligen. Nä, jag är nog en sån som mest tror på det jag kan se.

Och på tal om Friends...

Joey: Hey Ross. If homo sapiens were in fact "homo sapiens", could that be why they're extinct?
Ross: Joey, homo sapiens are people.
Joey: Hey! I'm not judging here.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar