måndag 16 februari 2009

Jag har funderat...

Den meningen har nästan börjat kännas som en mantra för mig och varje gång jag tänker orden hör jag min vän A säga "va förvånad jag blir" under höjda ögonbryn och nä det börjar jag ju som förstå att hon inte längre blir. Börjar kännas lite som Martin Luther Kings "I have a dream". Oftast börjar mina funderingar på kvällen när jag ska sova och hur jag än gör så går det inte att tränga undan tankarna och sova men inte ofta kommer jag egentligen ihåg vad jag funderat på så nu har jag kommit på att jag ska införskaffa en diktafon. Om jag får spela in vad jag funderar på så kan jag ju som lägga det till sida och ta tag i det dagen efter istället. Jag undrar om jag har varit så här hela liivet eller om det är något som kommit på senare dagar, mitt minne är inte det bästa nu för tiden.

Körde mina förladrar till flyget igår för deras vidare avresa till Thailand och nä jag är inte det minsta avundsjuk *ironisk* Undrar ibland varför jag ens bor här då jag egentligen hatar vinter? Näjag säger då det, skulle mer än gärna byta plats men mina föräldrar nu.

Jag har nog som bestämt mig för att gå med i barnens filmklubb för att jag har kommit på att jagg vill samla på alla disneyfilmer och alla Astrid Lindgerns filmer. Nu börjar vi ha ganska många filmer att jag ibland inte vet om jag har en film eller inte. Om jag då är med i en klubb där jag får en tidning hem så kan jag ju bara gå och kolla hyllorna. Mycket fiffigt! Finns ju filmer för alla åldrar att beställa.

"What? You made a bet. A bet is a bet. You bet on a bet, and if you lose you lose the bet" Joey Tribbiani

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar