måndag 2 februari 2009

Kromosomer 23+23

Jag har kommit på något sam jag verkligen skulle vilja ha och det är svenska akademins ordlista så jag måste nog kolla upp priset på en sån men jag gissar ju att den är ganska så dyr. Sen skulle jag vilja ha nyaste fass, hur kul som helst att läsa i, ja jag vet att jag är konstig men så är det ialla fall.

Jag har bestämt mig för att jag ska försöka förklara för Malin om det här med biologiska och icke biologiska föräldrar och vad det är för skillnad mellan dom. Eftersom att hon har en bonuspappa som också är den enda närvarande pappan i hennes liv, än så länge ialla fall, tänkte jag att det kunde vara bra att man förklarar för henne att oavsett om man har biologiska band eller inte till varandra så kan man älska varandra ändå. Sen efter gårdagens samtal med henne måste jag nog också förklara det här med hur man blir kär och sen slutar man vara kär och att det är alldeles normalt. Känner att jag skulle ha haft någon bok om det här med "kromosomer" som barn kan förstå men jag får väl ta det väldigt skata och rita bilder, skapa min egen bok helt enkelt.

Måste bara få säga, Barack Obama, jag tror faktiskt på han. Ska bli ganska roligt att följa han kommande mandatperiod och jag som verkligen inte alls är så intresserad av politik.

*Vad kärlik är, vad det är att älska, vet blott den som älskar* D. Rumi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar