söndag 7 december 2008

Vet!

Jag vet att det var ganska längesen jag uppdaterade bloggen sen sist men jag har som inte haft nåt att säga och har inte det nu heller egentligen. Veckan har varit ganska full med diverse saker, en del roliga en del mindre roliga men allt har i alla fall upptagit tid.

Jag börjar i alla fall vara klar med julklappar till barnen och det är oftast dom som är svårast men skam den som ger sig. Har bara ett par andra att köpa till också men jag har ganska klart för mig vad det blir till var och en.

Sitter och småtittar på en Wallander film som går på 4:an och det får mig att tänka på en bekant, eller vad man ska kalla han, som arbetar som polis i södertälje. Sist jag träffade han var han hemma i Piteå och var med sin mamma på stan för att ta en fika och då pratade vi lite. Jag frågade lite om jobbet och då berättade han att just nu har dom fullt upp med att hålla "moppegänget" Bandidos som håller på att ta över hela stan och det känns som att det skulle vara ganska spännande. Hur är det i verkliga livet kan man fråga sig? Jag som ser en miljon filmer eller serier per år har ju en vldigt bra bild över hur det ter sig i fablernas värld men hur mycket skiljer det sig?

Helgen har bestått av spel, spel och åter spel. Jag och A har spelat kort och även en gammal favorit, scotland yard, som A nyss har kammat hem på Tradera och det var VÄLDIGT längesedan vi spelade det. Vi har bara haft en "kopia" som heter new york chase som i och frö sig är "samma" spel men den enda skillnaden är också vital i sammanhanget. I NY Chase utsoelar det sig i New York närmare bestämt Manhattan och i Scotland yard i London. Dagens i-lansproblem!

*Mamma, jag svettas under axlarna* Elliot, 4 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar