tisdag 2 december 2008

Fortsättning följer...

Ikväll har jag och A suttit och spelat kort och nu har jag helt seriöst på mindre än en timme kommit två andra saker som hör till kategorin oviktigt vetande, eller jag vet ju förstås inte men får väl göra som jag brukar: ta reda på. Första funderingen gäller då varför det alltid skummar mer från light drycker? det andra är om hundar viftar på svansen av ren reflex eller oom dom väljer att göra det för att dom är glada? Har ni svar på detta får ni gärna komma med dom.

Imorgon ska jag baka saffranslängder så vi får se hur det går för att baka är VERKLIGEN inte min starka sida. Laga mat hamnar väl någonstans i samma kategori. Det är ju helt enkelt så otroligt obeskrivligt tråkigt men lyckas man bli det ju jättegott. Det är ju i och för sig väldigt sällan jag får den belöningen i alla fall. Jag hör min mormor, som är världsbäst på både bak och mat, säga: "för varje gång jag har lyckats har jag misslyckats minst det dubbla" men det innebär ju att hon har lyckats på vart tredje försök, eller?!? (ursäkta Sofia om mina mattekunskaper svikit mig) men jag kanske lyckas en av tio gånger jag bakar kanske oftare när jag lagar mat.


*Love looks not with eyes, but with the mind* William Shakespeare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar