måndag 8 december 2008

Vantar!

Det är någon som ahr glömt sina vantar här. Dom är i en form av lovika(stavas?) modell ljus och mörk gråa men jag kan inte för min vildaste fantasi begripa vems dom är. Jag har frågat alla tänkbara men om då någon vet med sig att dom varit här på besök och tappat bort ett par vantar så ligger dom här.

Jag har läst och följt artikeln om den 17-åriga pojke som blev misshandlad på strömbacka och har även läst debatten kring hela historien. Nu måste jag verkligen få ifrågasätta om man får vara hur korkad som helst, rent lagligt alltså? Det är ju givetvis så att man inte kan få böter eller dylikt för att man inte har så tur när man tänker men ibland borde man verkligen kunna det. Läste igår en som skrivit att killen bara blev sparkad en gång när han låg ner men är inte det hur som helst en gång för mycket oavsett upprinnelsen till hela slagsmålet? Killen hade ett hål rakt genom kinden, en bruten näsa som kräver en operation och ett fotavtryck tvärs över ena ögat, låter inte det som att det vore fler än en spark? En annan skrev att killen inte skulle lägga sig andras affärer tror jag han uttryckte det som men jag tycker att det verkligen låter som sunt förnuft att avärja att någon annan blir misshandlad. Sen kan man ju ifrågasätta PT:s sätt att skriva artikeln, känns lite som att dom bara har skrivit det dom har hör från alla källor utan att verkligen ta reda på fakta. Kändes som att det var väldigt mycket hörsägen. Hur som helst grabben jag håller tummarna för att det går bra för dig imorgon! Kram på dig!

Jag känner en mamma som har en pojke som är 4 år och heter Elliot. Elliot har verkligen en massa roliga komentarer och frågor på det mesta, här ska ni få ett smakprov:

Mamma: Elliot du får faktiskt inte äta snö för det kan finnas maskar i den.
Elliot: Men mamma, blir inte mmaskarna yra d när man kastar snöbollar?

Ja vad svarar man då på en sådan fråga efter som att det var ju en ganska bra fråga. Sen är det ju kanske så att man faktiskt inte vet om maskarna ens kan bli yra, man antar väl kanske att dom inte kan det men har man fel då?

Är du nöjd nu mamma? har kommit två inlägg på två dagar=)

*Gode Gud, var snäll och skicka mig en ponny. Jag har aldrig bett om nåt förut. Du kan kolla det* Eva ur "Barn skriver till Gud"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar