torsdag 29 september 2011

Torsdag

Kanske inte så intressant för er men igår knäckte Lo det hela med att ta sig framåt! Hon har bara snurrat runt och backat fram till nu men jag gissar att det behövdes nåt VÄLDIGT spännande för att komma på att man faktiskt kan dra sig framåt =) Ett tangentbord var det som var så spännande att hon bara var tvungen att komma sig fram! =)
Lo har ju sen hon föddes i stort sett sovit jättebra men i somras så började hon krångla och min gissning är att det berodde på maten! Hon åt vid den tiden bara ersättning och ville inget annat ha heller! För ett par veckor sedan löste hon även den ekvationen om att man måste svälja maten och inte bara spotta ut! Ni kan tro om hennes mamma har varit lite frustrerad men allt släppte efter att vi varit in en extra gång vid 7 månader och vägt för att se att hon faktiskt klarade sig bra på bara ersättning! Bara dagarna efter så började hon äta mycket bättre! Hon äter mycket gröt men den "vanliga" maten är hon inte lika förtjust i men hon äter ungefär en halv burk (mellan strl) med mat och ungefär lika mycket efterrätt! Nej, om det är nån som undrar så får hon inte efterrätt istället för mat utan hon får äta mat tills dess hon inte vill ha nåt mer och det visar hon genom att knipa ihop munnen och vägra gapa och då brukar hon få lite efterrätt! Hur som helst så blev hon rätt bökig i magen, hård, men sömnen blev genast mycket bättre! Hon slutade helst med välling för det var svårt att klämma in blad måltiderna utan att det skulle störa dom! Jag beslöt mig för att testa ersättning till frukost och kväll för att resterande måltider ge "vanlig" mat och gröt! Detta prövade jag förra veckan och insåg att genast började tjorva på nätterna igen! Så då är frågan; Hur gör jag med henne mage? Jag får helt enkelt testa olika metoder och hoppas jag hittar en bra en! =)

En annan sak som hände igår för första gången var att jag kände Pu på UTSIDAN av magen och JA, för den som undrar, det är lika underbart varje gång! =)


2 kommentarer:

  1. Ja, det ska vara något spännande som lockar för framsteg ibland.
    Mat är ju alltid klurigt med småbarn, men så länge de inte tappar vikten så är det väl okej. Killarna var också hårda i magen och något riktigt bra knep hittade jag väl aldrig men med åldern blev det bättre. Härligt med känslan i magen, minns den än, fast det var länge sen. Kram Carita

    SvaraRadera
  2. Prova att blanda i messsmör i vällingen, så ska du se att magen fixar sig. Båda mina är uppvuxna med messmör och dom har mått bra. Det enda man ska tänka på är att ge lite extra vatten. Man blir lite törstig. Lycka till och jag lovar vällingen smakar såå mycket bättre

    SvaraRadera