fredag 2 september 2011

Under 200 och DISS till cederkliniken

Det är klart att det blir en form av milstolpe när man kommer under 200 dagar till beräknat födelsedatum även om den "största" i nära framtid är nu på måndag då jag har gått tolv fulla veckor! På måndag blir det även dags att börja ta kort för det var i samma vecka jag började med Lo men det blir väl förmodligen inget jag lägger upp här i bloggen men det kommer väl magbilder så småningom! Såg just att ni fick en magbild så tidigt som 13+0 med Lo men det tror jag inte kommer denna gång! Även om det helt klart syns redan ny VÄLDIGT tydligt och livmodern är större än med Lo vid samma tidpunkt så tycker jag nog mest att man ser ut som en tjockis =P Ni får helt enkelt ge er lite till tåls! =P Idag är det bara några få dagar kvar till vi ska till Umeå och göra KUB-testet och jag både längtar och gruvar mig! Tror jag var mer nervös förra gången men eftersom att vi fick så bra resultat då hoppas jag att vi får det även denna gång! Kommer ju säker att bli lite högre risk men det borde förhoppningsvis vara marginellt!Kommer väl antagligen få med filmsnuttar på Pu som vi fick med Lo, kan man ju hoppas i alla fall! =)

Nu ska jag DISSA Cederkliniken lite!!

Har varit sjuk i snart två veckor men börjar ÄNTLIGEN vara på bättringsvägen! Först virus och sen fick jag i tisdags diagnosen öroninflammation! Fick utskrivet kåvepenin och när jag ätit ca halva kuren har ingen förbättring skett så jag ringer ju givetvis tillbaka till Cederkliniken och får efter många om och men komma dit (kan ju säga att deras smekmånadsperiod är över och nu är dom lika "trevliga" som vilken annan vårdinrättning som helst). Hur som helst så åker jag dit och får väl höra ungefär samma som sköterskan att man måste äta HELA kuren innan du ser en förbättring! (Kommer jag ihåg fel när jag minns att man kunde känna skillnad redan första dagen man åt kåvepenin förr och att man kände en klar förbättring efter halva kuren? Man var väl kanske inte helt frisk men man var i alla fall bättre!?) Läkaren (samma läkare som i tisdags) kollar mitt öra och konstaterar att jag är fortfarande röd och har öroninflammation och ska fortsätta min kur och återkomma efter helgen om det inte blivit bättre!! Uppmärksamma att nu har samma läkare tittat två gånger i mitt öra och gett samma diagnos!!
Hur som helst så mådda jag skitdåligt i går kväll så efter lite samråd med 1177 så åkte jag upp en sväng på akuten och läkaren tittar i mitt öra och konstaterar att jag har INTE ALLS öroninflammation utan vätska i mellanörat och att det är just därför jag också har fått så ont i käken!! (påpekade också på cederkliniken om käken) 
Läkaren på akuten tyckte således inte alls att det var så konstigt att jag inte känt av någon förbättring att kåvpeninet och jag fick rådet att sluta med det och istället tryckutjämna och använda nezeril! 

Så veckans DISS går till Cederkliniken som missade att ställa rätt diagnos två gånger på samma vecka och när det dessutom var samma läkare! Behöver jag säga att jag kommer inte gå till henne fler gånger! Osett är det om jag överhuvudtaget går kvar där alls efter bemötandet jag fick!! Vet ju att jag kommer bli en besvärlig patient i och med att jag kommer behöva ringa många gånger gällande min graviditet! Det kommer jag ju att undvika i det längsta nu och till vems fördel är det! Mitt förtroende för den kliniken har fått sig en ordentlig törn och jag ska fundera på det över helgen! Det är tur vi har fritt vårdval och att jag kommer ju kunna byta hur många gånger jag vill! Fort byter jag tillbaka till Hortlax eller så testar vi björnen =)
Det värsta av allt är att jag egentligen skulle behöva ringa min BM ang ett urinprov men jag tror jag avvaktar lite blir ju automatiskt att jag drar mig för att kontakta dom när dom var så otrevliga sist!

3 kommentarer:

  1. hej hopp ! =) byt till den du prataede om i telefon röstar jag på =)

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att följa PU på vägen =) /Carita

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det är nån som orkar bli lika irriterad som jag. :-D

    Kram Linda

    SvaraRadera