torsdag 16 april 2009

Jokkmokk!!

Nu bäe det snart av till Jokkmokk och det ska bli spuperkul att se hur långt dom har kommit med stugan. Den här helgen blir vi ganska många som ska upp, 5 eller 6 stycken och det är ju alltid kul det också. Blir nog en hel del skoter, fiska, grilla och spela spel.

Sitter och väntar på att älsklingen ska komma hem så vi får åka nån gång. Har säkert hunnit gå igenom packningen hundra gånger redan. Jasi men han är väl på väg antar jag, eller rättare sagt hoppas jag=)

Jag tror inte ni vet hur tur jag har som hittat den bästa älsklingen i hela världen och vad som är ännu bättre är att han verkligen älskar mina barn lika mycket som jag gör (om man nu kan mäta kärlek). Jag ser verkligen hur mcyket, speciellt Noel, ser upp till han men det gör ju även Malin. Dom har verkligen en underbar pappagestalt. Snart fyller lillan 11 år och är väl inte så liten längre. Bävar med fasa för dom kommande tonåren men då är jag glad att jag har en lugn och sansad sambo som inte hetsar upp sig i onödan=) Om hon dock blir lika bra som jag på att argumentera får han det inte lätt, stackarn=) Sen har vi ju "min" kära specialpedagog/vän/mentor L också och hon är verkligen ovärderlig i krissituationer, bättre krishanterare kan man nog inte hitta. Eleverna som får henne som lärare kan verkligen skatta sig lyckliga. Jag brukar se på henne som en lärare i livet=) Du vet vem du är och tro aldrig annat än att du är unik!!

Jag tror för övrigt att jag har hittat en för tillfället godkänd översättning av accedetily on purpose och det är följande: avsiktlig olycka Om någon her ett bättre förslag är det bara säga till men just nu håller jag mig nog till det.

Jaja nu ska jag nog stänga ner maskinparken här hemma så är ytterligare en sak klar tills älsklingen kommer hem! GUUUUUD vad jag längtar till barnen och Jokkmokk!! Ses där mina fina vänner!!

bye bye

1 kommentar: