fredag 10 april 2009

Gnägg!

Idag har jag varit och ridit med min granne och det var skitskoj dock trodde jag att jag skulle dö och såg livet passera i revy men jag överlevde. Vi var två stycken som var ut samtidigt och när tjejen som red för mig skulle gå över älvsbyvägen (=bilar som kör fort) kände jag att jag inte skulle hinna men tror du hästskrället ville stanna, o nej, och när jag försökte vända på farkosten, så att han skulle gå från vägen, började ju djuret att backa, panik kan jag ju lova. Löste dock problemet med att kasta mig av hästen och leda han från vägen inte heller det var ju problemfritt då jag höll på att gå i spagat när jag hoppade av för att det var så halkigt. Bytte häst med tjejen som jag var med då hon är ganska så mycket mer erfaren än vad jag är och hennes häst inte alls var lika bångstyrig. Nåja skitkul var det och med livet i behåll kan jag säga att det var inte sista gången eller jag på hästen som höll på att ta död på mig var det sista gången men gärna en annan.

Kan ju meddela att just nu är jag väldigt trött så jag försöker mest som fördriva tiden tills jag får gå å sova men känner jag mig själv rätt lär jag ju piggna till lagom till kl 22 då man egentligen skulle ha kunnat gå och lägga sig.

Får se om jag kanske sliter fram lite scrapgrejer senare om inte min sambo blir tokig då men jag är som lite sugen för det var nån dag sen nu.

bye bye

1 kommentar:

  1. Det är inte så lätt att få tag i dig ska du veta =)

    SvaraRadera