lördag 22 november 2008

Ett tag sen!

Ja det var ju några dagar sen jag skrev och det är inte för att jag tappat lusten utanför att jag inte har internet hemma just nu. Det ligger verkligen något i ordspråket "man saknar inte kon förrän båset är tomt". Hela dagen igår satt jag och kom på en massa saker jag vill kolla upp på nätet men gick det?!? NEJ!! Hur irriterande som helst.

Jag tror att dom flesta som känner mig kan intyga att jag är expert på oviktigt vetande och många saker jag vet beror ju på att så fort jag kommer på nåt jag undrar över så kolla jag upp det och det mesta fastnar av nån konstigt anledning, tex. "pissmyror" är fridlysta! Undrar hur många som egentligen visste det? Det jag dock inte har tagit reda på gällande den saken är hur dom kan vara det, menar att fridlysta djur/insekter brukar ju vara det för att det finns få exemplar kvar, typ tigrar. I myrstacken utan för oss finns det ju säkert mer myror än det finns tigrar i hela världen, eller?

Ja som ni märker funderar jag ju på verkligen "viktiga" saker. Igår natt när jag skulle sova kunde jag för mitt liv komma på om Uzbekistan var ett land eller en stad och jag som brukar säga att jag är bra på geografi. Har man då inte internet är det svårt att ta reda på hur läget ligger till och resultatet av det var att det blev ännu svårare att somna. Nu vet jag då i alla fall detta om Uzbekistan:

Uzbekistan (O'zbekiston på uzbekiska) är en kustlös stat i Centralasien som gränsar till Kazakstan, Turkmenistan, Kirgizistan, Tadzjikistan och Afghanistan. Några av de större städerna är huvudstaden Tasjkent samt Namangan, Andizjan och Samarkand.

Får väl sen hur länge det tar till internet funkar så jag kan uppdatera igen!!

*Barn har aldrig varit bra på att lyssna på dom vuxna men de har aldrig försummat att imitera dem* James Arthur Baldwin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar