onsdag 26 november 2008

Eller hur?!?

Tänk vad otroligt handikappad man känner sig bara för att man varit utan det i en vecka ungefär. Jag kommer ju faktiskt från den generation där internet inte alls var en självklarhet utan ville man ta reda på olika saker var det bara hoppas att föräldrarna investerat i en ny uppdaterad Nationalencyklopedi(stavas??) eller uppsalgsverket Focus som man installerade på datorn. Nu lät jag inte alls som att jag var med en fot i graven, men tänk efter det var inte så längesen man inte ens hade dator.

Min allra bästaste bästa är hemma i Piteå och det är väl lite oklart när hon ska åka hem igen men jag är jätteglad att få ha henne för mig själv i några dagar så vi kan göra saker vi tycker om. När jag och A är med varandra längre stunder brukar det oftast betyda att vi spelar spel, kort eller brädspel kvittar, vi tar det som faller oss i smaken just den dagen. Det är väl ändå ett ganska bra sätt att umgås med sina vänner, menar man pratar ju som tusan samtidigt som man spelar.

Jag hatar verkligen att få frågan: "Vad sysslar du med på fritiden då?" eller när man ska skriva om sig själv och om vad man tycker om att göra. Jag vill bara säga till folk att det ska dom skita i. Det blir ju lite fel om jag gör det dock, är ju bara i all artighet och lära-känna-varandra-fasen man undrar och inte för att döma någon. När jag ställer den frågan, vilket i sig kan ligga lite dubbelmoral i, så är det ju för att det är roligt att höra vad andra människor tycker om att pyssla med. Anledningen till att jag inte vill få den frågan är ju för att jag inte har "godkända" intressen som då är att titta på tv-serier och på film. Vad ska man egentligen pyssla med för att människor inte ska titta konstigt på en?

Summa sumarum:

Sätt dig inte i sitsen där du inget internet har!
Spendera kvalitetstid med dina vänner, så ofta du kan!
Skaffa ett intresse som är "godkänt"!


*Vad du än är, var en bra en* Abraham Lincoln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar