onsdag 10 augusti 2011

Delmål!

Nu har man äntligen lite delmål att se fram emot och det gör att väntan inte känns så evighetslång!! Har tider bokade både för inskrivning och för KUB-testet och det är ju faktiskt inte så långt bort nåt utav det! =) I vanlig ordning är jag mer nervös för att det skulle vara tvillingar än att det skulle vara nåt fel på bäbisen men det är tur man är gravid i 20+ veckor efter KUB-testet så man hinner förbereda sig om så skulle vara fallet =P Jag får trösta mig med att vi har inga tvillingar i släkten vad jag då vet! Inte nära i alla fall! Dock har jag sett när jag läst att det inte alls verkar vara den ärftliga faktorn som spelar störst roll utan kvinnans ålder och hur många barn hon fött innan! Ju fler barn hon fött och i åldern 30-34 ökar risken (eller om man nu vill kalla det chans) för tvillingar! Får trösta mig med att ärftlighetsfaktorn är helt bortplockad =P Nåja, det är ju helt säkert bara en man det kanske är bar man spekulerar så man inte blir helt ställd om det skulle vara så!

En frisk och lika glad bäbis som Lo är beställd, bara så att nån vet!! =)

Sen var det ju det här med kön! Jag tror att vi är överens om att ta reda på könet denna gång och min magkänsla säger mig en sak men vi får väl se om det stämmer! =) Spelar ju i vanlig ordning ingen roll huvudsaken att Pu är frisk men det är ju skoj att fundera på det! Har hittat en massa roliga tester som jag ska del göra själv och del plåga Fia med då hon vet vad hon väntar =) Jag gjorde ett härom dagen men det var egentligen lite för tidigt att göra det! Man ska helst ha gått 10 fulla veckor och det har ju inte jag gjort så jag väntar med att tolka reusltatet! Det stämde i alla fall på Fia! =) Om dom nu inte har sett fel på henne men det verkar ju inte vara så =)

Igår var det städdag och kan ju inte påstå att jag gjorde så mycket nytta men rent i köket blev det i alla fall när mamma dragit fram! Jag tvättade och lagade mat och avslutade kvällen med att baka en sockerkaka! Fy, va jobbigt det är att må dåligt och tröttheten är ju inte från denna värld!!

Tusen tack för hjälpen igår!!


1 kommentar:

  1. Förstår att det känns lite pirrigt när man bär på ett liv i magen. Ha det så gott med familjen. Kram Carita

    SvaraRadera