tisdag 14 februari 2012

MVC 8

Igår var jag på mitt 8:e besök hos barnmorskan och det mest spännande som väntade där var väl att få domen om Pu låg med huvet upp eller ner och som tur är så låg hon som hon skulle, alltså med huvet neråt!! Det kändes helt obeskrivligt skönt att hon gjorde det men nu finns det ju inga garantier! Barnmorskan menade dock att barn som ligger i säte för att dom trivs bättre så väder i regel tillbaka redan samma dygn så det är stor chans att hon stannar i nedåt position!! Kan VERKLIGEN inte säga hur lite jag vill göra kejsarsnitt!! Det skulle kännas som att bli "snuvad på konfekten" i brist på bättre beskrivning! Fy för att ha en massa ont osv efteråt när allt ska vara bra och mysigt....NEJ TACK!! Men måste man så måste man ju, inget snack om den saken!
Kändes skönt att jag skulle få komma in dit på en koll om jag var osäker på om jag borde åka in eller inte om det var under dagtid så skulle hon ta mig mellan två mammor! Känns skönt att kanske slippa nån vända till förlossningen!
Annars sas det inte så mycket och togs inte så mycket prover men så här såg det i alla fall ut:

Så här såg besöket ut i siffror:
 
 Vikt: +6,8 kg (totalt)
Hb: iu (120)
Urin: ua
SF: 37 (35)
Hjärtljud: 144 (144)
Glukos: iu (5,4)
BT: 120/70 (136/80)
Ffd: Huvud, Ruckbart (Säte, Huvud och fötter upp!)


Mer siffror:

Det är 36 dagar kvar om Pu föds på samma graviditetsdag som Malin!
Det är 11 dagar kvar om Pu föds på samma graviditetsdag som Noel!
 Det är 3 dagar kvar om Pu föds på samma graviditetsdag som Lo!
 
 
 
 

8 kommentarer:

  1. "snuvad på konfekten" Haha, så bra ordval för egentligen så ÄR det ju så det blir om man måste snittas men föredrar vaginal förlossning! Men i sammanhanget som så, så är ju konfekten nåt som jag personligen kan hoppa över. Vara gravid- okej! Föda fram- helst inte! Ha kladdig bebis på magen- javisst! :) Även om en förlossning är magisk, fantastisk och problemfri så är det ändå en sjuhelvetes smärta och kunde jag så skulle jag gärna "bara ha" min bebis ute utan risk för att skita ner mig, kräkas eller gå sönder. Men gick det att göra processen så kort och smärtfri så skulle jorden duka under i överbefolkning ;))

    Hmm, jo jag har ju förstått att du föredrar det svarta märket med det gula lövet men... njae, i mina ögon blir en sån mössa på mina barn så fel som det bara kan bli. En rytande Björn är grejhojta för er ur-norrbottning som jag :) Tur att man gillar varann ändå, trots olika tycken och smak :)

    Ha det så skönt och njut! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi! Ja men ungefär så känner väl jag också med smärtan och hela den grejen men jag har hellre JÄVLIGT ont i "några" timmar än jävligt ont i flera dagar efter att bäbisen är här =)

      Radera
  2. Härligt att allt ser så bra ut!

    Tack för din fina kommentar. Det värmer verkligen med peppande ord som stöd :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nu blev jag jätte nyfiken berätta om det där testet :)
    Kram Madde H

    SvaraRadera
  4. Ja det händer grejer ;) Jamen kommer inte den bilden ut då?! Känns det nära nu? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå jag tänkte faktiskt lägga ut en bild och den kommer nog med nästa blogginlägg som jag tänkte få till under dagen!! =) Har bara inte tömt kameran än =P

      Radera